study week has begun !

 

Pejam celik pejam celik dah nak habis sem 1. Cepat pulak rasa masa berlalu. Dulu masa awal2 masuk sem 1 kemain lagi teruk aku punya homesick kikiki. Sebab masa tu tak ngam lagi dengan roomates, pastu kelas pulak banayk kat KB, which means kena berebut naik bas. PAstu tambah pulak dengan tak berapa nak faham. Tapi alhamdulillah, i managed to face that all :)  

So untuk sem 1, aku pilih group C. FYI, untuk course IT dia ada 3 group which are group A, group B, and group C. Pastu setiap group pulak dibahagi kpd seksyen2 tertentu, kalau group A seksyen 1 dan 2, group B seksyen 3 dan 4, group C seksyen 5 dan 6. Seksyen ni untuk lab je. Kalau kuliah dia gabung satu group. So sekarang ni aku nak citer pasal aku punya group !

Aku pilih group C sebab ramai budak2 yang satu sem khas dengan aku nak masuk group B. Since aku tak kenal rapat dengan diorang, so aku saja2 je nak masuk group C. Dan masa hari aku nak daftar kos tu pun aku tengok group B dan ramai yang isi, group C masih krik krik lagii. So aku pun daftar laa dalam group C. 

Awal2 start kelas tu semua sembang dengan member yg dah kenal. Aku pun macam tu. Aku sembang dengan Ain dengan Syahin je. Hahaha tu je yg aku kenal sejak dari zaman sekolah lagi. Tapi tu masa awal2 laa. Bila dah kenal, group whatsapp tak pernah sunyi, selalu je masuk noti. Tapi bila dah akhir2 ni aku rasa makin rapat. Harap2 next sem jumpa muka mereka lagi. 












  Dua tiga minggu lepas memang busy gila, sebab final projects semua nak kena submit minggu tu. Tu tak campur dengan presentation lagi. Of course laa dalam banyak2 presentation, nak present algo paling mendebarkan. Dahtu pulak kumpulan aku dapat turn kedua. Memang masa kumpulan first tengah present, memang sumpah takleh fokus. Pastu pulak aku  pulanya lecturer tanya soalan yang macam2 kat diorang, makin laa buat kitorang berdebar. Tapi alhamdulillah, everything went smoothly :)

Oh yaa, tajuk pasal study week, tapi aku cerita pasal sem 1. Kahkahkahk saja nak bagitahu yang study week dah start. Minggu lepas minggu last kuliah. Sudy week seminggu pastu dah final. Pastu dah bubbye UTHM. So ada lebih kurang 2 minggu lagi laa kat sini sebelum masing2 balik kampung. Tapi tulaa, harap2 next sem jumpa muka2 ni lagi. btw, good luck for the upcoming final exam guyss :))