throwback : lawatan pengantarabangsaan smk dato' perdana ke singapura



Heyy makhluk2 di bumi sekalian . RIndu aku tak ? Rindu tak ? Rindu tak ? Rindu tak ? Okeii , tahu tak rindu . *pasrah* hahaha . Lama bebenor dah rasanya aku tak hadap belog nii . Alaa , ai bizi la yuu 😓 oleh disebabkan mata aku ni taknak tido2 lagi , jadi aku mengagahkan diri untuk menghadap benda ni pagi2 buta macam nii . Sebenarnya malam ni aku nak cite pasal lawatan pengantarabangsaan sklh aku ke singapore hari tuu . Dah lama dah sebenarnya lawatan ni , awal bulan 9 lagi . Tapi oleh disebabkan aku punya mals tu dah sampai tahap kritikal , apa pun tak bolehh . Ehh , lupa nak gitau , aku dah tuka dah umo tuu . Dah tak sweet 15 lagi dahh , jadi sweet 16 dahh . 

2 september : kami bertlak dr smk dato' perdana yang terchentaa pada pkul 3ptg kut . Aku tak pasti malam tu kami sampai kat homestay warisan tu pkul bpe . Fyi , kmi bertolak dr sekolah ke pekan pahang duluu sbb nk mlwt sklh .

3 september : kami melawat smk ahmad yg terletak di pekan pahang . sekolah tu sekolah cemerlang weii . Turun je dari bas , kami disambut dengan paluan kompang . Boleh laa merasa jadi vip kejapp . Hahaha . Kompang je pon aliahh weh . Perasan lah kau nii --' lpas mlwat sklh ahmad , kami terus bertolak ke johor . Kat johor tu kami stay kat utm . Kami sampai kat utm pon dah dekat maghrib dahh . Pastu ckgu pesan sruh trun pulak nnti sbb nk pegi dinner . Bila dah siao dinner dah , ckgu bg borang apa entah utk msuk sngpore esk . Nak isi borng tu punyalahh lama . Pastu bila dah siap dah , boleh naik bilik , tido . Spoil betulla , baru je nak tido , ckgu arahkan semua berkumpul kt foyer . Adehh . Dah dekat pkul 12 kot . Ckgu mngamuk gila masa berkumpul kt foyer tuu . Rupanyaa ada 2 org budak dia tak ingat nak bawak ic . Okeii , masalahnya kami nak masuk sngapore guna passport berkumpulan , tapi kalau sorang takde , semua tak boleh masuk . Takkan lah sebab dua org tu xbwk ic , semua pljr yg lain xblh msuk sngpore kan ? Ksian cikguu . Memang cikgu mngamuk sakan ahh . Siyesli aku tk prnh lg tgk ckgu tu mngmuk mcm tu sklii . Dgn mngntuknyaa , dengar jelah cikgu mengamuk tuu . Dalam pukul 1 lebih baru kami boleh naik tido . Esoknya pkul  6 dah nak gerak pegi singapore 

4 september :alhamdulillah , walaupun dua org tu takde ic , tpi boleh masuk jugak singapore . Kesian ckgu aku malam tu , dia kol orang tu , kol orang ni , kol orang imegresen , senang kata semualah dia kol . Kt sngpore , tmpt prtama yg kami pergi ialah ke kedutaan malaysi di singapura . Besarr weh tempat tuu . Pastu ada la kakitangan dia dok beri penerangan psal kedutaan ni . Lpas mlwt kdutaan , kami pegi kat marina bay . Dapatlah jugakk aku tengok patung merlion secara depan2 . Hahaha . Alaa , patung merlion tu yang kepala singa tapi ekor duyung . Yang air keluar dr mulut singa tuu . Haaa , yg tu lahh . Pastu kami pegi garden by the bay . SUmpahh cantik gile tempat tuu . Yelaa , fisrt time kan , mestilah eksaited tahap tak ingt . Kt sana aku naik skyway . Best siot . Dari atas tu kita nampak semua yg ada kt situu . Mmng best ahh . Nak  skyway ni kena bayar 5dollar .bapak mahal . Tapi takpelahh , bila lagi kan boleh naik benda alah ni . Hihihi . Pastu dlm lebih kurang pkul 6;30 kami bertolak balik ke johor . Malm tu kami pergi JPO . member aku jumpa fizo omar , siap ambk gmbr lg . Tpi aku tak jumpa ponn :(

5 september : dari johor kami ke melaka pulaa . Destinasi pertama kami di melaka adalah sekolah tun aminah . Kami melawat sekolah tu sebab sekolah tu dah menang anugerat ASAT . 
Peljar STA mmng sporting . Lepastu kami pergi ke ayer hitam . Dah siap beli semua , kami bertolak ke resort apa entah . Bayangkan , dah la bilik sempit , hanya cukup untuk letak katil double , almari , tv dan meja solek . Dalam bilik tu pulakk ada 8 org xsilap akuu . Pastu masa nk mandi tu boleh takde air pulakk . Kami ni nak semayangg oii . nak jamak solat zohor lagii .  Pastu dalam kalut2 takde air , elektrik pulak takde . Disaster sangatt ! Bilik sempit . Tak de air . Takde elektrik . Panass ! Dgn segala disaster tu , kami buat conclusion : no wonderlah takde orang laen pon yg menyewa kat resort tu . Pastu kami pergi guna paip kt tandas kt pejabat dia utk ambk wuduk je . Mmg bukak je pintu tandaS tu , perghhhh , semerbak baunyaa . 'Wangi' sangat . Otak memang tak boleh fikir kenapalahh cikgu pilih resort tuu . Pastu cikgu suruh kemas barang2 sebab nak pindah pegi homestay lain . Alhamdulillah . Lpas keluar dr resort tu , kami pegi mkn kt parameswara ikan bakar . Lepas siap makan2 , kami naik river cruise pulakk . Pastu baru lah bertolak ke homestay lain iaitu homestay pak ali . Best weii homestay tuu . Aircond ada dua tiga . Tandas pon cuci , bersih besar pulak tuhh . Nyenyakklah tido malam tuu .

6 september : dah nak balik dah :( sblm balik kami pergi putrajaya duluu . Lpas th  baru bertolak balik kelantan . dalam pukul 12.30 tengah malam cenggitu laa kami sampaii . Alhamdulillah , selamat pergi dan selamat kembali :)


P/s : maafkan hamba atas segala kesilapan ejaan yg terdapat semasa mengarang nii . Susah wehh blogging pakai handphone . Sori gmbr takde . Kalau aku masukkan gmbr sekali konfem entry takkan dipublish punyalahh . Hahaha . Gonna sleep now . Salam mornight dari sayaa 😘