Realiti Kehidupan .


hye semua . selamat maulidur rasul . sebenarnya kan , sejak aku belajar bahasa arab ni aku baru perasan sesuatu . kalau sebut je maulidur rasul pasti terfikir tentang kelahiran rasulullah kan ? tapi tak tahu pun apa makna maulidur tuhh . aku cakap aku laa , bukan kata kat orang lain . then bila aku belajar bahasa arab aku baru perasan . kalau soalan pmr ada satu soalan tu . dia akan bagi situasi and kita kena terjemahkan ke bahasa arab . antara soalan yang femes : ucapan selamat hari lahir kepada bla bla bla . pastu kita akan jawab idil milad ya bla bla bla . sanah helwah pun betul jugak . tapi aku selalu guna idil milad . then aku baru perasan . milad . maulid . ting tong ! aku baru perasan yang perkataan maulid tu maksud dia kelahiran .  maulid tu daripada perkataan milad . then aku terfikir , selama ni main aci sebut je tanpa tahu maksud sebenar . mesti orang yang memang power bahasa arab dapat advance kan bila baca alQuran ? ye la , tanpa baca tafsir dah tahu makna . untungnyaa . and , kalau aku drop arab , rasa rugi pulakk . tapii , minat aku ke arah ict . tapi takleh buat apa2 dahh . nak taknak aku kena ambik arab jugakk . ikhlaskan hati aliahh !

pnjang pulak intro tadi . hehe . 
kehidupan . 
kawan aku dah pindah sekolah .
dia tu pun akan pindah tanpa cakap apa2 kat aku .
masalah kat rumah belum selesai .
tekanan .
tekanan.
tekanan .
sekolah .
rumah .
arghhhh .
ada stranger muncul dalam hidup aku .
hidup kami sebenarnya .
dan dia penyebab segalanya jadi macam ni .
dia penyebab rumah ni tak macam dulu . 
huh !

nak taknak . suka tak suka . macam mana sekalipun , aku kena terima . inilah realiti kehidupan . tak boleh lari dari masalah . masalah mematangkan kita .
satu cara nak selesaikannya : pray to Allah :)