Good Luck untuk SPM's candidates ;-)

Assalamualaikum

hai semua ? sihat takk ? dah mandi ? dah solat maghrib ? yang mana belum solat tu solat lah ek ? solatlah kamu sebelum kamu disolatkan :) okeyy , sebenarnya malam ni aku takde idea nak tulis pasal apa . pastu aku teringat yang budak form 5 sekolah aku ada bagitahu yang hari ni dah nak kena pegi asrama balik . why so early ? kan cuti sampai hari selasa , hari ni baru hari sabtu . jeng jeng jeng . sebabnya ada kelas tambahan laa . kan hari rabu ni dah SPM . ngaaa ~ aku pulak yang ngeri masa taip tiga huruf tu .

okayy , entry aku malam ni khas untuk kakak-kakak dan abang-abang yang akan menduduki peperiksaan SPM pada 6 november ni . good luck eh ? buat yang terbaikk . kasi gegar satu Malaysia dengan rezad korang pada tahun depan . dan harap2 rezad PMR pada hujung tahun ni pun gempakk jugakk :)

apa yang cikgu2 selalu pesan pada student2 yang akan menghadapi exam adalah ; "kalau tak boleh jawab soalan tu , skip dulu . pegi pada soalan yang lain . jangan bazirkan masa . nanti bila dah siap semua , barulah tengok balik soalan yang skip tadi . cuba ingat balik apa yang cikgu ajar ." mesti cikgu korang pun ada pesan macam tu jugak kan ? cuma mungkin ayat je yang berbeza . but , the main point of the advise is , kalau tak dapat jawab sesuatu soalan , skip dulu . nanti tak sempat nak jawab soalan yang lain :) peace ^^v

sekali lagi , buat yang terbaik . harap2 kakak2 dan abang2 dapat semua A bagi subjek yang korang ambikk . buat kak jihah , kak ain dan mirah , wat ssedak deh ? hari tu sep ur doa kopre maso PMR , ni ore plop doa k sep ur ;)



La taqof wa la tahzan , innallaha ma'ana ;-)