Gelak Sakan ~



Assalamualaikum ,

sila baca gambar di atas . hahaha . suko selok aku baco brito lek atah . haha . kalau orang kelantan mesti faham kan ? maen dekcak ambak , rumkah pokok ,gurau bewak . buahahaha .

meh nak translate :

Machang : seorang budak dilaporkan koma akibat terjatuh di tempat taman permainan . mengikut keterangan saksi iaitu Junuh Rabik : mula2 budak itu amat asyik sekali bermain di taman itu . ada yang bermain kejar2 , ada yang berlari , ada yang bermain jongkang jongket , ada yang bermain gelongsor , ada yang bermain bola katak dan tak ketinggalan jugak ada yang memanjat pokok sambil dia duduk di dahan yang lembut itu . mangsa iaitu Mat ketika itu dia sedang asyik sangat bermain dan bergurau biawak (bergurau secara berlebih-lebihan) dengan kawan-kawannya. diorang ingatkan main saje2 je , tak sangka pulak yang mat ni bergurau biawak . kawan mat melemparkan mat tanah kor (tanah yang keras) hingga darah membuak-buak di kepala Mat . Mat tidak sedarkan diri kini dirawat di HKB . sekian laporan Machang Kelantan .. sekian ~

hehe , yang lawaknya adalah pemberita tu cuba men_standart_kan bahasa kelantan . macam2 bunyi jadi . bergurau bewak lah , ndoii lah , darah belecan lah . haha . tu je yang aku nak kongsikan sebelum aku balik ke asrama petang nih . bubye !